czwartek, 19 lutego 2015

Postny obiadek - Ziemniaczki duszone z jajkiem sadzonym i mizerią :)

Ostatnio w piątki głownie przyrządzałam rybkę, ale w Środę Popielcową tak sobie przypomniałam, że dawno nie jadłam najprostszego i chyba najtańszego dania, które też jest bardzo  smaczne.

Wiem, że większość  osób przyrządza mizerie ze śmietaną, ale u mnie w domu zawsze jadało się z maślanką, do ziemniaków  nie dodaje też masła, bekonu i cebuli, tak wiec wbrew pozorom danie jest niskokaloryczne :) 

                    Ziemniaczki duszone z jajkiem i mizerią.



 Na 1 porcje potrzebujemy:
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 jajko
  • 150ml mleka 1,5% 
  • 1 łyżką  oleju rzepakowego 
  • Pieprz
  • Sól
  • Majeranek
  • Koperek 
Mizeria
  • 1/2 ogórka
  • 0,5 litra maślanki lub kefiru
  • szczypta soli
  • cukier (w zależności od upodobań)  
  • pieprz
  • kilka kropel octu 
  • koperek
Ja zawsze na początku przygotowuję mizerię, która przegryza się w trakcie gotowania ziemniaków.  Ogórek ścieram na grubych okach lub na mandolinie w cieniutkie plasterki, delikatnie go solę po czym dodaję cukier, maślankę, ocet i koperek- odstawiam do lodówki.



Ziemniaki gotuje, a następnie ugniatam je razem z mlekiem na puree. Na łyżce oleju smażę jajko z dodatkiem soli, pieprzu, majeranku. Spod mojego jajeczka jest brązowy i chrupiący, białko dobrze ścięte, a żółtko się rozpływa. 
Ziemniaki i jajko posypuje koperkiem i wcinam razem z mizeria :) Gdy już brakuje jajka... mizeria polewam ziemniaczki...pychotka:)